Studia podyplomowe w zakresie

doskonalenia pracy w administracji

Studia przeznaczone są dla pracowników różnych urzędów lub pragnących podjąć w nich pracę. Uczestnikami mogą być osoby z wyższym wykształceniem (przynajmniej I stopnia dowolnego kierunku). Celem studiów jest rozwijanie kompetencji dotyczących zastosowania przepisów prawa, budowanie etosu pracy, tak w zakresie kompetencji społecznych jak i osobowych.

Studia dotyczą szerokiego zakresu administracji publicznej (rządowej, samorządowej), w biznesie,
w instytucjach służby społecznej (szkoły, uczelnie, szpitale, organizacje pozarządowe, instytucje kościelne).
W ramach studiów przewidziane są ćwiczenia praktyczne do poszczególnych zagadnień.
Zajęcia prowadzą doświadczeni specjaliści – praktycy w zakresie administracji.

Studia trwają dwa semestry i obejmują 180 godzin wykładów i ćwiczeń (30 ECTS).

Zajęcia odbywają się przeważnie w trybie stacjonarnym w piątki (godz. 16-20) i soboty (8-18) podczas 10 sesji
w ciągu roku akademickiego. Studia kończą się egzaminem.

Dla początkujących w pracy w administracji będzie możliwość odbycia stażu w odpowiedniej instytucji.

Istnieje także możliwość niezależnego uczestnictwa w module dodatkowym: „Kurs praktycznego korzystania
z programów komputerowych stosowanych w administracji” (40 godz.), zakończony certyfikatem Uczelni.

Studia i kurs prowadzi Uczelnia Jańskiego w Łomży, ul. Krzywe Koło 9. (Szczegóły: www.janski.edu.pl)

Zapisy do 30 grudnia 2024 r. poprzez stronę internetową Uczelni Jańskiego

(www.janski.edu.pl tel. 668 487 741).

Całkowity koszt studiów podyplomowych – 4700 zł. Koszt modułu dodatkowego – 1900 zł.

Studia i kurs są zarejestrowane w Bazie Usług Rozwojowych https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/

Program studiów:

Moduł 1 – Stosowanie przepisów prawa – hierarchia dokumentów prawa, prawo stosowane w administracji, struktura logiczna i językowa dokumentów prawnych, operowanie tekstami prawnymi, rodzaje dokumentów urzędniczych, struktura wydawanych dokumentów prawnych.

Moduł 2 – e-administracja i bezpieczeństwo informacyjne – dokumenty cyfrowe i ich obieg, dostęp do danych oraz ich zabezpieczenia, pomoc petentowi w wypełnianiu dokumentów cyfrowych.

Moduł 3 – Typy i praktyka pracy administracyjnej – przepisy regulujące pracę urzędnika, wspólne zasady
i specyfika administracji w różnych instytucjach, praktyczna analiza dokumentów urzędniczych.

Moduł 4 – Etos pracy urzędnika – etyka pracy urzędnika, przygotowanie do służby człowiekowi i jej promocja, publiczne wystąpienia, savoir vivre urzędnika, procedowanie spraw a światopogląd urzędnika, oddziaływanie spraw urzędowych na relacje w rodzinie i vice versa.

Moduł 5 – Kształtowanie cech osobowościowych urzędnika – komunikacja, osobiste predyspozycje, rola lidera w zespole administracyjnym, empatia, doradzanie petentowi, praca z osobami z niepełnosprawnością, symulacja zachowań osoby z niepełnosprawnością, postępowanie w sytuacjach krytycznych, reagowanie na nieuczciwe propozycje.

Moduł 6 – Seminarium dyplomowe – przygotowanie do egzaminu końcowego.

Moduł dodatkowyKurs praktycznego korzystania z oprogramowania komputerowego stosowanego
w administracji
(w tym m.in. obsługa edytorów, baz danych, podstaw grafiki).